משרדי הנדסה, משרדי אדריכלות ויועצים ואחרים נתקלים יותר ויותר במחסור כח אדם זמין ומיומן בתחום שרטוט. הדור הקודם שעוד זוכר שרטוטי נייר ועבורו שרטוט באוטוקד היה היי-טק קרוב לפרישה לגמלאות או התקדם לתפקידים בכירים יותר. מעסיקים אינם מצליחים להכשיר לעצמם שרטטים. בוגרי מכללות ואוניברסיטאות מעדיפים להתמקצע בתכנון ולא בשרטוט. עבודה של שרטט נחשבת לדרגה הכי נמוכה מבחינת התפתחות מקצועית ו"מקפצה" לתפקיד של מתכנן. הכשרת שרטט מקצועי עורכת כשנתיים. בתום תקופת ההכשרה, אחרי שצבר ניסיון, העובד מחפש לעבור לחברה אחרת לתפקיד של מתכנן ולהשתדרג מבחינה מקצועית. העלאת שכר אינה פותרת את הבעיה כיוון שהעובד מעריך שבעבודתו החדשה בתור מתכנן הוא ממילא ירוויח יותר מאשר בהיותו שרטט. בלית ברירה, מעסיקים נאלצים לפנות לשרטוט במיקור חוץ.
עבודה עם פרילנסר המספק שירותי שרטוט מרחוק כרוכה בקושי משמעותי שלא היה קיים עם שרטט שכיר היושב אצל המעסיק במשרד.
תכנון במהותו הוא כמעט תמיד איטרטיבי. מעסיק שיש לו שרטט שכיר, מעביר לשרטט חומר ראשוני או אפילו רעיון. למחרת השרטט מסיים את המשימה ומגיש את התוצר. המעסיק רואה מה יצא ומעביר לשרטט הנחיות המשך. בכמה איטרציות מהירות הלוך חזור כאלה, מעסיק שיש לו שרטט שכיר מסיים את התכנון. התהליך היעיל הזה איננו אפשרי עם שרטט חיצוני מכיוון שהשרטט חייב להיות זמין לביצוע מיידי של הנחיות המעסיק, אחרת כל איטרציה לוקחת משך זמן לא ידוע וכמות שעות עבודה לא ידועה, וזה מתיש את המעסיק וגורם לכל התהליך להיות לא יעיל ופסול. לשרטט חיצוני יש לקוחות נוספים שגם להם יש עבודות דחופות וחשובות. שרטט חיצוני חייב שיהיו לו מקורות הכנסה ולקוחות אחרים מלבד המעסיק, אחרת העסק שלו לא ישרוד. לכן, הוא אינו מסוגל לספק שירות ברמה מיידית כמו זו של שרטט שכיר.
מכיוון שהתהליך האיטרטיבי אינו אפשרי עם שרטט חיצוני, בלית ברירה, מעסיקים נאלצים להכין את התכנון ברמה כמה שיותר גבוהה לפני שהם פונים לשרטט חיצוני. למשל, מכינים סקיצות ודוגמאות של פרויקטים דומים. עכשיו המעסיק ניצב בפני דילמה: הצעת מחיר לפי דיווח שעות עבודה או הצעת מחיר קומפלט.
דיווח שעות עבודה של שרטט חיצוני אינו אמין ואינו שקוף. זמינות של שרטט חיצוני איננה ברורה. מה שגורם למעסיק לדרוש הצעת מחיר קומפלט הכוללת מחיר ולוח זמנים עד להשלמת הביצוע.
מבחינת השרטט, הצעת מחיר קומפלט חייבת להתבסס על חבילת עבודה סגורה שהמעסיק חייב להכין מראש. הכנת חבילת עבודה כזו היא דבר בכלל לא פשוט ואפילו לא תמיד אפשרי. שכן זה אומר שכל התכנון חייב להיות גמור וסופי לפני הפנייה לשרטט. כאמור, המעסיק הכין חבילת עבודה והעביר אותה לשרטט לצורך הצעת מחיר. אבל, כאשר המעסיק בודק את עבודת השרטט, עולים לו רעיונות חדשים, והוא שולח לשרטט בקשות לשינויים. כאשר מגיעה מהמעסיק בקשה לשינויים, השרטט מגלה שהוא נדרש לבצע את מה שלא תמחר. חוסר ודאות בתכולת העבודה ובמשך העבודה, מקשה על תמחור עבודות הבאות, וגורמת למתח בין המעסיק לבין השרטט, שלא מאפשר להם להתמיד בשיתוף הפעולה לאורך זמן ממושך ועבודות רבות.
הפתרון הגיע ממודל עבודה חדשני שפיתח משרד «און שרטוט 2001». המשרד מעסיק במשרה מלאה צוות גדול של שרטטים מיומנים. העבודה מול הלקוח היא בתעריף שעתי קבוע מתוך בנק שעות שהלקוח רוכש מראש. דו"ח שעות מתעדכן על בסיס יומי והוא נמצא באינטרנט, כך שהוא זמין תמיד לעיון של לקוחות המשרד. כמות השרטטים המועסקים במשרד גדולה יותר ממספר העבודות, ככה שתמיד נמצאים במשרד שרטטים פנויים. כל ההנחיות לשרטטים עוברות דרך מנהל המשרד שנמצא בקשר ישיר עם הלקוח. מנהל המשרד מעביר את ההנחיות לשרטט פנוי בצורה מאוד ברורה ותמציתית. למחרת, הלקוח מקבל את התוצר ויכול להעביר הנחיות נוספות שגם הטיפול בהן מתחיל באופן מיידי.
לא זמן נוח להתקשר? תשאיר/י כאן פרטים